Kako so strukturirane letne gume za vroče vozišče?



Po zakonu je 15. marec čas, ko lahko zimske gume zamenjamo z letnimi, ni pa obvezno. Priporočljivo je, da z menjavo kljub temu še nekoliko počakamo. Ko pa so temperature ozračja že dovolj visoke, pa so letne pnevmatike  zagotovo najbolj primerne.

Dejstvo je, da je poleti, pri ekstremno visokih temperaturah ozračja, temperatura vozišča lahko tudi za 20 stopinj višja, zato je menjava v letne gume nujno potrebna, tako zaradi naše varnosti kot tudi manjše obrabe. Letne gume, akcija katerih vam je na voljo tudi na Petrolu, so posebej narejene za vroče vremenske razmere in tako omogočajo večjo varnost v prometu

Gumena zmes letnih pnevmatik je prilagojena visokim temperaturam

Pnevmatike so eden od najbolj obremenjenih delov vozila in predstavljajo edini stik vozila s cestiščem. Sestavljene so iz različnih plasti, kot so žičnati pasovi, zaščitna plast in guma s tekalno površino. Od sestave letne pnevmatike so odvisne tudi vozne lastnosti avtomobila in varnost v prometu, pri čemer je bistvenega pomena sestava gume.

Pri proizvodnji letnih pnevmatik pripravijo gumeno zmes, prilagojeno razgretemu asfaltu in visokim temperaturam. Uporablja se trša zmes z nižjo vsebnostjo silikonskih polimerov in manjšo vsebnostjo kavčuka. Na ta način se omogoča boljši oprijem na vročem in razgretem asfaltu in njihovo manjšo obrabo. 

Letne gume

Globina profila letnih pnevmatik vpliva na lastnosti vožnje

Različna globina profila je eden od pomembnih dejavnikov, ki vpliva na lastnosti vožnje in našo varnost. Minimalna zakonsko določena globina profila je 1,6 milimetra, ne glede na to ali gre za letne gume Sava ali letne gume Continental, vendar je potrebno vedeti, da se zavorna pot podaljšuje z vsakim milimetrom manjšega profila. 

V kolikor je globina profila manjša od 1,6 milimetra, je potrebna menjava, ki nam jo nudi vulkanizerstvo. Letne gume nam v tem primeru ne morejo več zagotavljati dovolj varne vožnje. Zaradi manjšega profila se pojavi slabši oprijem in manj stabilna vožnja, saj nam tekalna površina ne more več zagotavljati dovolj učinkovitega odvajanja vode, zaradi česar imamo občutek, kot da drsimo po cesti.

Tekalna površina, ki preprečuje aquaplaning

Letne pnevmatike pa se glede na zimske ne razlikujejo zgolj v globini profila, ampak tudi v vzorcu tekalne površine. Tudi najcenejše letne gume v Sloveniji imajo poudarjeno vzdolžno smer, ožje utore in drugačno konfiguracijo žlebov, ki zmanjšuje nevarnost aquaplaninga. Tako oblikovana tekalna površina izboljša oprijem v suhih in mokrih pogojih, preprečuje deformacijo pnevmatike med zavijanjem, kratko zavorno razdaljo in odlično vodljivost.

Če boste nekoliko bolj natančno pogledali vzorec tekalne površine, boste ugotovili, da imajo nekatere letne gume simetričen vzorec, druge pa asimetričen. Prve so bolj primerne za mirno vožnjo in jih lahko obrnemo, prav tako pa so te letne gume poceni. Asimetrične letne gume pa so najbolj vsestranske in zagotavljajo dobro vožnjo tako v suhih kot mokrih pogojih.

Zavorna pot z letnimi pnevmatikami

Nekateri so mnenja, da če bodo poleti uporabljali zimske gume z večjim profilom, da bo njihova vožnja enako varna kot pa z letnimi gumami, vendar temu to ni tako. Verjeli ali ne, vendar bodo imele zimske pnevmatike na razgretem asfaltu bistveno daljšo zavorno pot, kot pa bi jo imele te iste pnevmatike v zimskem času.

 

Ker temperatura cestišča bistveno vpliva na lastnosti pnevmatik, je za čim krajšo zavorno pot najboljša izbira, da za visoke temperature izberete letne pnevmatike. Pri tem pa naj vam ne bo težko odšteti denarja za nove gume, ko je to potrebno, saj je razlika med novimi in starimi gumami več kot očitna. Zavorna pot je pri 80-ih kilometrih na uro s povsem novimi gumami lahko tudi do 20 metrov krajša. Za lažji nakup vam Petrol ponuja tudi letne gume na obroke. 

Tlak v letnih pnevmatikah je izjemno pomemben 

Mnogi od nas se ne zavedamo, da je redno kontroliranje tlaka v pnevmatikah bolj pomembno kot si morda mislimo, saj izjemno vpliva na obrabo letnih pnevmatik, varnost, prav tako pa tudi na porabo goriva. Morda tega niste vedeli, vendar je po navodilih proizvajalca celo priporočljivo, da se tlak v pnevmatikah redno preverja vsaj enkrat na mesec.

Ne glede na to, ali imajo letne gume lita platišča ali pa jeklena platišča, če so premalo napolnjene, je tlak v njih prenizek. To je največkrat razlog za izrazito obrabo na robu profila, poveča se poraba goriva, prav tako pa je to nevarno za samo vožnjo. Tekalna površina lahko v tem primeru odstopi od podlage in se sčasoma predre.

Tudi če je tlak v pnevmatikah previsok, ni v redu, saj pride do obrabe na sredini profila, zmanjša pa se stična ploskev med cestiščem in pnevmatiko. Zaradi previsokega tlaka so letne pnevmatike bolj občutljive na vse ovire na cesti, zaradi česar hitreje pride tudi do poškodb same pnevmatike.





Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Kako so strukturirane letne gume za vroče vozišče?
Oceni tole stran